Het zware studentenleven... - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Tiffany Anbeek - WaarBenJij.nu Het zware studentenleven... - Reisverslag uit Trier, Duitsland van Tiffany Anbeek - WaarBenJij.nu

Het zware studentenleven...

Door: Tiffany

Blijf op de hoogte en volg Tiffany

28 April 2015 | Duitsland, Trier

Hallo Leute,

Hier weer een berichtje van mij. Ik wil jullie laten weten dat het studentenleven hier heel erg zwaar is!

NOT.....

Ik volg in totaal 3 cursussen. Op maandag en dinsdag heb ik les en de rest van de tijd heb ik vrije tijd. Er bestaat ook niet zoiets als zelfstudie, dus als ik klaar ben, ben ik klaar. Er zijn een aantal opvallende punten. Ten eerste komt de docent en veel van de studenten minimaal 20 minuten te laat. De les start dus altijd een half uur te laat, maar dat is blijkbaar normaal. Deutsche Pünktlichkeit enzo.. Ten tweede zijn de docenten naar mijn mening zo slecht. Ze weten totaal niet hoe ze ons een beetje kunnen motiveren, want het enige wat ze doen is 90 minuten praten in de hoop dat er 1 student wakker blijft. Ja serieus, er slapen mensen tijdens de les. Ten derde worden alle docenten aan het eind van een les bedankt, door met zn allen op de tafels te gaan kloppen. Misschien is het wel bedoeld om alle mensen die in slaap waren gevallen even wakker te schudden, I don't know.. De uni vind ik in ieder geval een bijzondere plek.

Woensdag hadden en Ellen en ik zin om iets geks te doen, dus hebben we onze haren gekleurd. Ik ben er inmiddels een beetje aan gewend, maar ik ben toch blij als ik mijn bruine haar weer terugheb. Woensdagavond zijn we naar een 'Sprachabend' geweest, wat georganiseerd wordt door de Uni. Er zijn verschillende tafels met verschillende talen en de bedoeling is dat je met elkaar gaat praten in die taal. Dat was erg gezellig en goed voor ons zelfvertrouwen, want er zaten ook mensen bij die nog net hallo konden zeggen. Daarna zijn we nog met een paar mensen iets gaan drinken in een kroegje die bij de Uni hoort.

Donderdag gingen Ellen en ik even de stad in om iets leuks te kopen voor het feestje 's avonds. En we kwamen echt coole jurken tegen. Gewoon in de C&A te koop haha...
Het uitgaansleven in Trier is beter dan ik had verwacht. Er zijn een aantal clubs/kroegjes/tenten of hoe je het ook wilt noemen, die best leuk zijn. Tot nu toe heb ik er drie gezien. Afgelopen donderdag zijn we naar een feestje geweest in onze straat. Voorafgaand aan dit feestje hadden we een party in mijn keuken met heel veel internationale studenten. Erg gezellig, maar ook druk.

Op vrijdag was het erg mooi weer. We zijn gaan beachvolleyballen met een groepje en daarna gaan barbecueën. Erg gezellig. Toen we daarna naar huis wilde, hebben we een leuke busreis gemaakt die 3 uur duurde ipv een half uur. Ellen ik waren blij dat we niet alleen waren..

Zondag zijn we naar de handbalwedstrijd Duitsland-Zwitserland geweest. Dit vond ik zo vet! In Nederland is handbal echt niet zo'n groot evenement als hier. Het Duitse team was ook erg sterk, dus helemaal leuk. Helaas zaten er geen knappe spelers bij, want ik had opdracht gekregen uit Nederland om nummers voor ze te scoren...

Ellen en ik hebben een ticket gekocht waarmee je het hele semester kunt sporten en gisteren stond onze eerste activiteit op het programma: AEROBICS. We kwamen de zaal binnen en er stonden een stuk of 50 meisjes in die zaal. Wow, zoveel mensen had ik niet verwacht. Ze hadden allemaal strakke leggings aan, dus had echt leuk geweest voor een jongen om dit te zien. Vooral als je ziet wat voor oefeningen we moesten doen haha. Kamasutra is er niks bij hahah. Het begon een beetje suf met langzame dansjes, maar het tweede gedeelte was zooo zwaar! Helemaal leuk dus. Vanavond staat bodystyling op het programma, morgen conditie, donderdag handbal en vrijdag fitness/fun op muziek. Echt sportief...

Nu nog even een klaagstukje:
Ik heb allemaal Afrikanen in mijn huis.. Nu heb ik niks tegen Afrikanen, maar deze storen mij echt op verschillende manieren. Elke keer als iemand van hun heeft gekookt, stinkt de keuken zoooo erg. Ik vraag me echt af wat zij eten. Er zit ook elke week een hele Afrikaanse familie in de keuken met harde muziek en heeeeel veeeel eten. Naast mij woont een Afrikaanse jongen en zijn wekker gaat elke avond af van 00:45 tot 01:45 en hij is dus nooit thuis om die tijd. Wie zet zijn wekker nou weer om die tijd??? Ik heb briefjes op zijn deuren geplakt en gister was het voor het eerst stil, dus wie weet is het voorbij...

Nog meer te zeuren heb ik over de supermarkten. Ik kan hier echt niet aan wennen. Elke ochtend sta ik mijn broodjes te roosteren, omdat het anders niet te kauwen is. Ik wil gewoon de Nederlandse supermarkten!! En ik wil een frikandel.

Wat we nog gaan doen:
Zaterdag gaan we met de internationale studenten op excursie naar Heidelberg. Ik hoor van meerdere mensen dat het daar heel mooi is, dus ik ben benieuwd. Ik hoop vooral op mooi weer!

Volgende week woensdag gaan we een dagje naar Bonn, om een medestudent te bezoeken, dus dat wordt ook leuk..

En het allerleukste: 7 mei komt mijn schatje, oeh oeh oeh!! Ik ben aan het aftellen :D

Oke, genoeg geluld.

TSCHAUUUUU!!

ps. Ik heb ook weer nieuwe foto's toegevoegd.. Dan krijg je er een beetje een beeld bij..

  • 28 April 2015 - 18:08

    Zus:

    Ik kom pas 18 juni.

  • 28 April 2015 - 21:06

    Tiffany Anbeek:

    hahaha
    Met een frikandel????

  • 28 April 2015 - 23:55

    Rigi:

    Zal ik de frituurpan meegeven??
    Zie dat je het zwaar hebt..........met uitgaan,winkelen,sporten enz!!
    Roekoe roekoe xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Trier

Tiffany

Actief sinds 02 April 2015
Verslag gelezen: 2057
Totaal aantal bezoekers 3336

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

13 April 2015 - 30 Juli 2015

"STUDIEREN" in Trier

Landen bezocht: